Az új versenyautó első tesztjei: Tűzkeresztség Kunmadarason
Publikálva: 2025. július 4. (Péntek)
A kunmadarasi versenyhétvége izgalmas kihívásnak ígérkezett, hiszen itt debütált az új versenyautóm. Mivel az építés rendkívül friss volt, és számos új, még nem tesztelt alkatrészt használtunk, egyfajta bizonytalansággal, de annál nagyobb várakozással vágtunk neki a megmérettetésnek.
Összességében elmondhatjuk, hogy a technika szinte hibátlanul teljesítette a hétvégét. A komolyabb időeredmény elmaradása egyértelműen a sofőr – vagyis az én – hibáimból fakadt: a dekoncentráltság és a kialvatlanság rányomta a bélyegét a teljesítményemre.
Innovatív megoldások és gyerekbetegségek
Számos új rendszert alkalmaztam az autóban. A megszokott adagolós konfiguráció helyett egy teljesen új, PD befecskendezésű motort építettem, komoly módosításokkal, hogy elérjük a kívánt teljesítményt. Emellett a hagyományos levegős intercooler helyett egy vízhűtéses rendszert vetettem be.
A hétvége során több apró gyerekbetegség is felszínre került, amelyekkel meg kellett küzdenünk:
- A vizes intercooler rendszer melegedése.
- Az üzemanyag hőfokának emelkedése.
- A rendkívül erős motortartó bakok okozta intenzív rezonancia.
- A turbóbeállítások finomhangolásának hiánya.
Az autó kisnyomáson, mindenféle külső beavatkozás (nitro, stb.) nélkül, tisztán gázolajjal üzemelt. A cél most az, hogy ezeket a kezdeti hibákat kiküszöböljük, mivel a melegedés jelentős teljesítményveszteséget és hatásfokromlást okozott.
A nehézségek ellenére úgy gondolom, hogy az elért eredmény biztató. Az autóban rejlő potenciál hatalmas, és már dolgozom a finomhangolásokon, hogy a következő versenyen már egy kiforrottabb technikával állhassak rajthoz.
Nézzétek meg a hétvégéről készült videót is: Kunmadarasi összefoglaló